fbpx

הסעות ילדים בפתח תקווה

מדי יום נוסעים כ-280 אלף תלמידים לבתי הספר באמצעות הסעות. בתי הספר הם אלו האחראים לסדר את מערך ההסעות ולהיות בקשר עם שירותי ההסעות. הסעות ילדים בפתח תקווה הפכו לחלק מחוויה נעימה, אותה חווים התלמידים לאורך השבוע. המאמר יפרט על מה צריך להקפיד כשמסיעים ילדים בדרכים.

 

כיצד לבנות מערך הסעות תקין?

כשבית ספר מזמין באופן קבוע הסעות לתלמידיו הוא חייב לעקוב אחר מספר פרמטרים: האם האוטובוסים מגיעים בזמן? האם הילדים ממתינים זמן רב עד להגעת האוטובוסים? האם הנהגים קבועים? האם הקווים או המסלול משתנים? האם הנהגים מנוסים ומכירים את המסלול? האם הם עוצרים במקומות ההורדה הקבועים? האם יש בנסיעה בעיות משמעת? האם יש מבוגרים מלווים? האם האוטובוסים תקינים? האם הנסיעה בטוחה? וכן הלאה. בניית מערך הסעות לילדים חייב להיות מתוקתק ומושלם. לא ייתכן שנהג יוריד את הילדים במקום שהם החליטו עליו, ולא ייתכן שיחכו עם הוריהם בבוקר זמן רב להסעה שמאחרת להגיע.

 

ממתינים בנקודת האיסוף

בראש ובראשונה נקודות האיסוף חייבות להיות קבועות. יש לתלות שלטים המתייחסים להסעות בתי הספר כדי שהילדים יידעו בדיוק היכן לעמוד. הילדים חייבים להמתין אך ורק על המדרכה. לפיכך מומלץ לבנות חייץ או גדר בטיחות בין המדרכה לשפת הכביש. האוטובוסים יתקרבו לאט לנקודות האיסוף ויעצרו עצירה מוחלטת עד שכל הילדים יעלו. באותו אופן יש להתנהל בחזרה מבתי הספר. הנסיעה תתחיל רק כשכולם ישובים וחגורים.

 

מה עושה נהג הסעות ילדים בפתח תקווה?

חברת האוטובוסים חייבת לשלוח אוטובוסים תקינים ובטיחותיים. בדומה לכך, הנהגים חייבים להיות מורשים להסיע תלמידים ולהיות אדיבים אליהם, גם אם לעיתים מאבדים את הסבלנות. נהג הסעות ילדים בפתח תקווה עושה מדי בוקר את אותן הפעולות: סריקה לפני ואחרי כל נסיעה, ניקיון האוטובוס, התקנת שלט עם מספר האוטובוס והיעד אליו הוא מגיע, רישום בשלט מקדימה ומאחור את המילה "ילדים", הגעה של כמה דקות קודם לנקודת האיסוף ויציאה בזמן הנדרש. על פי החוק הנהג יכול לפתוח רק את הדלת הקדמית ולא לאפשר לילדים לעלות או לרדת מהדלת האחורית. בנוסף הוא אינו יכול לנסוע כל עוד הילדים עומדים. כולם חייבים לשבת ולחגור חגורות בטיחות. בסוף הנסיעה הנהג סורק את האוטובוס כדי לבדוק שלא נשכחו בו חלילה ילדים.

 

האחריות של חברת האוטובוסים

בהסעות תלמידים רצוי שהחלונות יהיו סגורים על מנת שהילדים לא יוציאו ידיים או ראשים מהחלונות. כדי למנוע זאת, חברת האוטובוסים מחויבת לשלוח אוטובוסים ממוזגים עם חלונות סגורים שלא ניתן לפתוח אותם. החברה חייבת להיות בעלת רישיון להסעות ילדים, לשלוח אוטובוסים תקינים ולדאוג לאוטובוסים חליפיים במקרה של תקלות. חברה המסיעה תלמידים חייבת להיות עם צי גדול של אוטובוסים ונהגים. אם הנהג הקבוע חולה חייב להיות לו מחליף.

 

מושבי בטיחות

מספר המושבים צריך להתאים לכמות הילדים אך מעבר לכך יש לדאוג לכיסאות בטיחות או בוסטרים עבור ילדים הנוסעים בהסעות לגנים או לצהרונים. לכל ילד צריך להתאים את הכיסא המתאים למבנה גופו או לגילו. הנהג והמלווה חייבים לעזור לילדים הקטנים לחגור את חגורות הבטיחות לפני הנסיעה ובסיומה לעזור ולהוריד אותן. הסעת ילדים היא אחריות לא קלה ולפיכך גם נהגים המחליפים את הנהגים הקבועים חייבים להיות מיומנים לכך. על מנת לשמור על הבטיחות חייב להיות מלווה לילדים הרכים. אך ישנם מקרים בהם אין מלווה ואז הנהג מחויב לעזור לילדים לעלות ולרדת מהאוטובוס ולוודא שמבוגר מקבל אותם בתחנת ההורדה.

הסעות ילדים בפתח תקווה

חברת הסעות לנתב"ג לאירועים לעובדים מיניבוס אוטובוס ילדים מאורגנות
טארפיק חברת הסעות
רוצה לקבל הצעה להסעה מחברת טראפיק?

השאר/י שם וטלפון ונחזור אליך עם הצעת מחיר מותאמת עבורך

דילוג לתוכן