fbpx

הסעות ילדים באור יהודה

בכל שנה ישראלים רבים מעורבים בתאונות דרכים ומתוכם גם ילדים שנפגעים. רוב התאונות נגרמות בשל חוסר זהירות ותשומת לב, ואנו כהורים חייבים להגן על ילדינו וללמד אותם את כללי הבטיחות. המאמר יעסוק בכללי הבטיחות של הסעות ילדים בכלל ובאור יהודה בפרט.

כיצד ניתן למנוע תאונות?

כללי הבטיחות חייבים להיות ברורים ונחרצים. לא מספיק שהילדים ישננו אותם, הם צריכים גם ליישם בשטח. רוב התאונות בהן מעורבים ילדים מתרחשות במקומות צפופים, בהם הילדים מאבדים קשר עין ולא מרוכזים. לדוגמה, תחנות האיסוף וההורדה ליד בתי הספר הומות ילדים.

ילד שמפחד לאחר את ההסעה יכול לרוץ לאוטובוס ולהיפגע כתוצאה מחוסר תשומת לב. הילדים אינם צפויים. הם יכולים להתפרץ לפתע לכביש, לחצות אותו מבלי להסתכל ימינה ושמאלה או להיפגע מהיסח הדעת של הנהגים.

משמרות הזהב

בבתי הספר ילדים מהכיתות הגבוהות עוברים הכשרה ועוזרים לילדים הצעירים יותר לחצות את הכביש בבטחה. בדרך כלל מצרפים גם מבוגר אחראי והשיטה עובדת די טוב. ישנם רחובות ליד בתי הספר שאסור להיכנס אליהם עם רכבים כדי לשמור על בטיחות הילדים.

במצב כזה הילדים הולכים ברגל לקצה הרחוב ומגיעים לתחנת האיסוף של ההסעה. נהגי ההסעות מגיעים לנקודה וחייבים להיצמד לשפת המדרכה כדי שהילדים יוכלו לעלות להסעה. הנהגים מתמודדים עם תחנות הומות ילדים מדי יום ולכן הם חייבים להיות מיומנים, מקצועיים וזהירים.

לא מסיחים את דעתו של הנהג

ברוב ההסעות הילדים מדברים בקול, לעתים צועקים וזה עלול להסיח את דעתם של הנהגים. מאוד קל לאבד ריכוז בכביש. בדומה לכך, התעסקות בטלפון, ברדיו או חוסר התחשבות של רכבים אחרים עלולים לגרום לתאונות.

נהגי ההסעות המנוסים באור יהודה לא מתרגשים במיוחד. במידה והילדים משתוללים באוטובוס, הם עוצרים אותו ולא נוסעים עד שהילדים נרגעים. מצד שני, הם לא אמורים להיות בייביסיטר, ולכן חשוב שהילדים ידעו מראש את הכללים.

הסעות ילדים באור יהודה

האחריות של נהגי הסעות ילדים באור יהודה היא רבה. הם מחויבים להיזהר בתחנות האיסוף, להיות מרוכזים בנהיגה, לשמור על הבטיחות ולסרוק את האוטובוסים לפני ואחרי הנסיעה.

לא פעם קרו מקרים בהם נשכחו ילדים בהסעות. לכן שירותי הסעות רבים החליטו להתקין באוטובוסים מכשירים עם מערכות הגנה כדי למנוע שכחת ילדים בהסעות.

כללי בטיחות – צו השעה

בשל מחלת הקורונה משרד החינוך קבע כללים חדשים שאם ייושמו גם בימים רגילים, הם יועילו לא רק לבטיחות הילדים, אלא להתנהלות כל מערך ההסעות ולנסיעה בטוחה. לפי צו השעה הילדים צריכים להיות מוסעים בקפסולות.

בכל קבוצה מספר הילדים אותו קבעו על פי ההנחיות ואין לערבב בין הקבוצות. חייב להיות מלווה בנקודת האיסוף שידאג למרחק של 2 מטר בין ילד לילד כך שלא תיווצר התקהלות וידאג שהילדים יעטו מסיכות. הילדים חייבים להירשם לפני עלייתם להסעה ובנוסף, חל איסור ישיבה במושב שליד הנהג.

ניתן להסיק שהמתווה יכול להקל גם בימים כתיקונם. כך לא יישכחו אף אחד בהסעה, הילדים יעלו וירדו בצורה מסודרת והנהג יוכל להתרכז בנהיגה. ילדים מסתגלים מהר מאוד לשינויים וכללים כאלו יכולים רק להיטיב עם שירותי ההסעות והנהגים.

שמירת מרחק 2 מטרים

נהגים כישרוניים באור יהודה

משרד החינוך מכתיב כללים מאוד נוקשים לגבי הסעות ילדים, כך שכל מי שעוסק בתחום חייב להיות מקצועי ומוכשר.

לא כל אחד יכול לעבוד עם ילדים כמו שלא כל אחד יכול לנהוג באוטובוס. הכישורים של הנהגים באור יהודה ראויים להערכה רבה כיוון שהם מחויבים לשמור על כללי הבטיחות ולהביא את הילדים בשלום ליעדם.

חברת הסעות לנתב"ג לאירועים לעובדים מיניבוס אוטובוס ילדים מאורגנות
טארפיק חברת הסעות
רוצה לקבל הצעה להסעה מחברת טראפיק?

השאר/י שם וטלפון ונחזור אליך עם הצעת מחיר מותאמת עבורך

דילוג לתוכן